5 דברים שיעזרו לכם לפני שתתחילו בגישור גירושין


שאלתם ובדקתם ולסוף החלטתם שגישור זו הדרך שהכי מתאימה לכם, על מנת להגיע להסכם גירושין מוסכם והוגן וללא מאבקים משפטיים.

הדבר הבא זה כמובן להתקשר ולקבוע פגישת ראשונה והנה אתם מתחילים בגישור, רגע לפני כן אני ממליץ לכם לעשות כמה דברים שיכולים לעזור לכם לבוא מוכנים לפגישה ולתרום את חלקכם להצלחת הגישור.


1. תשאירו את הנושאים שאתם לא מסכימים עליהם לשולחן הגישור

זה טבעי לגשש ולראות מה העמדות של הצד השני ואף לנסות להגיע להבנות מוקדמות או לכל הפחות לקבל איזה כיוון עוד לפני פגישת הגישור, מה שאני יכול לומר לכם, אם אתם כבר מדברים על הנושאים עוד לפני הפגישה הראשונה, פשוט תשתדלו שלא להיכנס לאותם נושאים שמעוררים התלקחות ומחלוקות ומסתיימים בוויכוחים קשים ולרגע נדמה שאין סיכוי להגיע להבנות.

מניסיון אישי, ברוב המקרים וכשאני כותב ברוב אני מתכוון בלמעלה, אתם תגיעו להסכמות בשולחן הגישור, שהרי אתם מגיעים בין היתר לגישור למטרה זו, להגיע להבנות בנושאים שבמחלוקות, אותם נושאים בדיוק שאתם לא מסכימים עליהם בשלב הזה.

לכן, העצה הכי טובה, היא פשוט אל תכנסו אליהם, תשאירו אותם לפגישות הגישור, היכן שיש מגשר מקצועי ורגיש שיידע איך לפורר את המוקשים וייסע לכם להגיע להסכם גירושין מוסכם, בכך תימנעו מכל אותם ויכוחים ותחושות לא נעימות, תשאירו למגשר את העבודה, מגשר גירושין מיומן כבר יידע איך להתמודד עם זה.


2. תגיעו לפגישה כשאתם במוכנות להקשיב לצד השני

בשולחן הגישור יש לכם את כל הבמה לדבר ובאמת לעלות את כל הבקשות, התחושות וכל מה שעולה על לבכם וחשוב לכם לומר, כאשר בצד השני בן או בת הזוג מקשיב לכם ואולי בפעם הראשונה שומע דברים שמעולם לא אמרתם או שהוא לא היה קשוב להם.

זה חלק מרכזי בגישור ששני בני הזוג לא הגיעו רק על מנת לדבר ולהשמיע את מה שיש להם לומר, שזה כמובן חלק מאוד חשוב, אלא גם מקשיבים לצד השני אבל באמת מקשיבים במטרה להבין אותו יותר טוב וגם לדעת טוב יותר לאיזה הסכם והבנות הוא שואף להגיע ועד כמה יש גמישות.

ישנם מקרים, שבהם אתם יכולים לגלות שמה שאמרתם האחד לשני בבית, פתאום נשמעים אחרת ולעיתים אחד מבני הזוג אומר דברים אחרים לגמרי ממה שדיברתם לפני כן.

להגיע במודעות ובמוכנות להקשבה כבר בפגישה הראשונה, יעלה את הסיכוי שבאמת תקשיבו וכך תצרו אווירה טובה שבה אתם קשובים ומכבדים את הצד השני ונותנים לו לגיטימציה לבוא לידי ביטוי ובכלל יכול מאוד לסייע להתקדם בהליך הגישור.


3. תבחרו את האנשים הנכונים לשתף אותם

לדעתי מדובר בנושא חשוב שיש לשים עליו דגש כבר בהתחלה, תראו משבר הגירושין, הוא במקרים רבים משבר לא פשוט במיוחד מבחינה נפשית ולכן אנחנו נוטים לשתף אנשים על מנת לשחרר ולהוציא שזה כמובן לגיטימי, רק תבחרו מספר מצומצם של אנשים לשתף אותם ויותר מזה את האנשים הנכונים.  

אתם הולכים להיכנס להליך של גישור שייקח בין 2 ל 5 פגישות ולעיתים יותר, עדיף שהאנשים שמלווים אתכם באמת ירצו את טובתכם ממקום מכיל ואוהב ובאמת רואים את המצב מזווית ראיה רחבה ולא מצומצמת ומלאת אגו.

אנשים לעיתים נוטים להשליך עליכם את המקרה האישי שלהם ועולמם הפנימי עליכם שהוא במקרים רבים כלל לא נכון למקרה האישי שלכם, ויותר מכך נותנים עצות שיכולים לגרום לכם להגיע לגישור טעונים ולהציג דרישות שיכול להיות כלל לא רלוונטיות לסכסוך שלכם ורק עלולים להחריף את הסכסוך ולהקשות עליכם ועל הגישור.

במקרים כאלה אני מציע לכם לבדוק האם הדברים שנאמרים על ידי האנשים שאתם משתפים אותם באמת מתאים למקרה שלכם ומאיזה מקום הם נאמרים.

אם אתם מרגישים שאלו דברים שיש לדבר עליהם בגישור כמובן תעלו אותם, רק להשתדל זה לא יבוא לידי ביטוי כדרישה שמלווה וכעס אלא כנושא שאתם רוצים לעלות ולדבר עליו.

אתם צריכים אתכם אנשים שיתמכו בכם נפשית וכמובן ייפקחו את עיניכם במידה וזה נדרש, אך שלא יגרמו להסלמה ויחריפו את הסכסוך.

בכל מקרה בגישור גירושין בפיוס, ישנו מגשר אובייקטיבי שהוא גם עו"ד בדיני משפחה וגירושין ומעבר לכך, אנחנו בפיוס תמיד נותנים לכם זמן לקחת את הסכם הגירושין לעו"ד שתרצו על מנת שיחווה דעה מקצועית על ההסכם ואם יש תיקונים והערות כמובן שנעבור ונתייחס אליהם.

כך שאתם מכוסים מכל כיוון ולכן אפשר להקשיב ולשמוע, אך לסנן את מה שצריך ויותר מכך תבחרו האנשים הנכונים שבאמת יסייעו לכם.


4. הכנה קצרה לפני פגישת הגישור

פגישות הגישור עלולות להיות טעונות רגשית במיוחד הפגישה הראשונה ולכן הכנה נפשית לפני הפגישה יכולה מאוד לעזור.

הכנה נפשית לא אומרת שכרגע אתם הולכים לעבור סדרה של הכנות נפשיות ( מי שרוצה כמובן יכול ) , אלא יותר להביא את עצמכם לפגישה ממקום רגוע ועם אנרגיות טובות.

ניתן לעשות זאת לבדכם, ע"י כך שתמצאו זמן שבו אתם יכולים להיות לבד ורגועים ותתחילו לדמיין איך הייתם רוצים לבוא לפגישה, איזה אנרגיות אתם רוצים להביא לשם ואיך אתם יכולים לבוא ממקום חיובי, לדמיין זאת ממש גם אם בהתחלה זה אולי קצת קשה לאט לאט זה יותר יזרום, אני מציע להקדיש לכך 5 עד 10 דקות כל יום לא יותר ולעשות זאת כמה ימים לפני הפגישה.

כמו כן, ניתן ללכת לאיש מקצוע או אדם שאתם סומכים עליו שיכין אתכם לפגישה מבחינה נפשית.

אני מציע לכל אחד להתחבר למה שעושה לו טוב, זה יכול להיות אפילו להאזין לשיר שמרגיע אתכם או כל דבר אחר שיאפשר לכם להביא קצת רוגע לחיים שלכם במיוחד במצב כל כך רגיש בחייכם.

הדברים הקטנים האלה, יש בכוחם להביא אנרגיות טובות לפגישות הגישור ובכלל לחיים שלכם.


5. לתכנן את סדר היום שתגיעו בזמן לפגישה בזמן ואפילו כמה דקות לפני כן

קבעתם יום ושעה שבה תתקיים הפגישה, תכננו את היום שלכם כך שתגיעו לפגישה בזמן או אפילו כמה דקות לפני כן, שכן להגיע לפגישה על הדקה מתוך לחץ של זמן או באיחור, יכול לגרום לכם למתח מיותר ויגרום לעיתים לחוסר נעימות.

הדבר נכון לכל פגישות הגישור ובמיוחד לפגישה הראשונה, הרי גם כך ישנו איזה לחץ מסוים לפני הפגישה שמלווה במחשבות ותהיות, אז למה להוסיף עליו עוד לחץ ?

מניסיון שלי של שנים, אני יכול לומר לכם שיש לשני הצדדים אינטרס ברור שתהייה אווירה נעימה ולא לחוצה לפחות לא לחוצה מידי.

תחשבו, כאשר אתם מגיעים בזמן ולא בלחץ, יש לכם זמן להירגע, לחשוב קצת ואפילו להתרשם מהמגשר והאווירה במקום ובמקביל גם לחוש מה מצבו של בן או בת הזוג שלכם.

אם תשימו לב בכל פעם שאתם מגיעים למקום חדש, אתם סוקרים את השטח ומקבלים הרבה מאוד מידע לאו דווקא אינפורמטיבי, אלא מידע שמפעיל את האינטואיציות שלכם ואת כל העולם הפנימי, ישנו יתרון עצום כשאתם עושים את זה ממקום רגוע ולא ברגע האחרון.

מעבר לכך, כשאתם מגיעים באיחור אם זה ביחד או זה לחוד, זה מצב לא נעים.

אני יכול לומר לכם, שבפגישה הראשונה בגישור בפיוס, אנחנו לא ישר נכנסים למים, אלא נותנים כמה דקות להירגע, עושים שיחה הכרות קצרה ואז כשיותר נינוחים ורגועים אנחנו מתחילים .


אלו הם 5 דברים שמניסיון שלנו בגישורים יכולים לעזור לכם במהלך הפגישות ובמיוחד לפגישה הראשונה, אז תבחרו מה תרצו ליישם ועד אז בהצלחה – ניפגש בפיוס.

חזרה לבלוגישור >>
הוסף תגובה